
Dé Klantenpodcast
Dé podcast over eigentijdse klantgerichtheid met elke aflevering praktische tips, verfrissende inzichten en praktijkvoorbeelden die je helpen om de verwachtingen van jouw klanten te overtreffen. Met Danielle de Jonge
Dé podcast over eigentijdse klantgerichtheid met elke aflevering praktische tips, verfrissende inzichten en praktijkvoorbeelden die je helpen om de verwachtingen van jouw klanten te overtreffen. Met Danielle de Jonge
Veel nieuwsbrieven blijven ongelezen of verdwijnen direct in de digitale prullenbak. En dat wil je niet! Zeker met alle klantcontactmogelijkheden via social media, moet een nieuwsbrief wel echt van meerwaarde zijn om in de smaak te vallen. Hoe doe je dat? In deze aflevering van Dé Klantenpodcast spreek podcasthost en klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge met Kim Suurmeijer – specialist in online marketing.
Zakelijk Nederland netwerkt wat af bij seminars, congressen, bijeenkomsten van netwerkclubs en tal van andere gelegenheden. Wil je dit jaar nog meer effect van al je netwerkinspanningen, dan is deze podcast een must om te luisteren.
De superkracht van LinkedIn biedt ontzettend veel kansen voor zakelijk succes! Hoe haal je er het meeste uit en zorg je er voor dat dit jaar voor jou een topjaar wordt op dit zakelijke netwerk?
Loyale klanten: dat wil toch elk bedrijf? En dan wel graag actief loyaal, niet passief omdat het ‘moet’ of er geen andere keuze is. Podcasthost en klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge gaat in gesprek met Glenn Vergoossen – nieuwsgierige trainer en speelse spreker bij FranklinCovey.
Jouw stem is de versterker van jouw boodschap. Althans, als je weet hoe je die stem strategisch inzet. Dat betekent aanvoelen wat het gesprek nodig heeft en daar op inspelen door het rijke register van jouw stemgebruik aan te spreken.
Video doet veel in het contact met klanten van alle soorten bedrijven en organisaties. En dat betekent niet alleen maar het maken van een vlog. Integendeel! De mogelijkheden om filmpjes met een smartphone zijn talrijk en je hoeft zeker niet altijd zelf in beeld. Podcast host en klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge spreekt in deze aflevering van Dé Klantenpodcast met Geertje Algera over:
Hoe maak je een pakkende boodschap waarin de klant zich direct herkent en die aansluit bij zijn behoefte? Storybrand is de oplossing. Geen verhaal over jouw bedrijf, je USP’s en wat je allemaal doet. Wel een verhaal met de klant als centrale held en jouw bedrijf als gids om de klant te helpen. In deze aflevering van Dé Klantenpodcast gaat podcasthost en klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge in gesprek met Daan Schmidt, gespecialiseerd in de Storybrand-methode.
70% van de klanten maakt een aankoopbeslissing op basis van de service die ze ontvangen. 90% van de consumenten koopt meer bij een bedrijf als ze goede service ervaren. Ruim 50% van de consumenten heeft het gevoel heeft dat service bijzaak is. Alle reden dus om service binnen jouw bedrijf topprioriteit te geven.
Zo maak je e-mails en brieven écht persoonlijk
Hoe maak je een onuitwisbare indruk op klanten? Door jouw uitstraling strategisch te kiezen, zodat die past bij het doel dat je voor ogen hebt. En waarbij je – uiteraard! – jouw stralende zelf blijft.
Online relaties bouwen kan het beste in een online community. Op een eigen platform, via een – besloten – social media groep of juist op een heel andere wijze waarop je geïnteresseerden direct betrekt: er is voor ieder bedrijf van ZZP tot multinational een geschikte manier.
Tevreden klanten hebben is goed, enthousiaste klanten maakt dat ze nog langer voor jouw bedrijf kiezen. In deze aflevering van Dé Klantenpodcast spreekt klantgerichtheidsexpert en podcasthost Daniëlle de Jonge met Feike Cats, verleukerexpert.
Het is altijd verstandig om de mening en ervaring van klanten te laten zien. Dat geeft potentiële klanten het vertrouwen dat jij een goede keuze bent om zaken mee te doen. Juridisch zijn er richtlijnen om je aan te houden en ook vanuit commercieel oogpunt zijn er slimme tips te geven.
Aandacht trekken! In e-mails, offertes, posts op social media en alle andere teksten die je voor klanten schrijft. Jezelf positief onderscheiden, teksten persoonlijker en leuker maken én het imago van je organisatie versterken. En dat allemaal dankzij pakkende binnenkomers en afsluiters. Want aandacht voor je klantcommunicatie is meteen aandacht voor je klantrelatie.
Na talloze online netwerkbijeenkomsten kun je eindelijk weer naar live lunches, seminars en andere gelegenheden. Om nieuwe mensen te leren kennen, de banden met bestaande zakenrelaties aan te halen of frisse inspiratie op te doen. Podcasthost Daniëlle de Jonge spreekt in deze aflevering met netwerkexpert Judith Smits over de meest voorkomende netwerkdrempels: